Ankara Üniversitesi  Bilgi Topluluğu olarak 5 senedir sürdürdüğümüz “Kitap Destek” projemizin altıncısını bu yıl gerçekleştirdik.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da arkadaşlarımızla birlikte sene başından başlayarak özverili çabalarla kitabevleri, yayınevleri, kırtasiyeler ve değerli hocalarımızdan ve meslek büyüklerimizden destekler alarak başarılı bir çalışmaya imza attık.

26 Mayıs 2016 günü Samsun Ayvacık Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu’na gitmek üzere 3000’i geçkin kitapla yola çıktık. Samsun’a varır varmaz hemen okula gidip kütüphane için ayrılan odaya getirdiğimiz kitapları yerleştirmeye başladık. Sınıfladığımız kitapları, sağlam bir takım çalışması ile kolayca raflara yerleştirdik.

Ertesi gün kütüphane açılışı için Samsun Ayvacık Kaymakamı  Can Kazım Kuruca‘nın da aramızda bulunduğu bir tören gerçekleştirdik. Bütün öğrenciler kütüphanelerini görmek için sabırsızlanıyorlardı. Arkadaşlarımızla birlikte okuldaki öğrencilerle beraber oyunlar oynadık, gelecek planları hakkında konuştuk, kütüphane ve okuma sevgisi üzerine sohbetler yaptık. Kimi öğrenciler kütüphanecilik mesleğine ilgi duymaya başladı. Bizlere kütüphanecilik hakkında bir sürü soru sordular. Bizde elimizden geldiği kadar bilgi vermeye çalıştık.

Açılış sonrası Yeşil Irmakta şahane bir tekne turuna çıktık. Tekne gezisinden sonra Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu’ndan Eda öğretmenimiz ve öğrencilerimiz Şevval ve Ebru ile Ankara’ya  doğru yola çıktık. Ankara’ya vardığımızda misafirlerimizi otellerine yerleştirdik ve ertesi gün Hamamönü’nde buluşmak üzere evlerimize ayrıldık.

28 Mayıs cumartesi günü Ayvacık’tan gelen misafirlerimiz, bölüm başkanımız Prof. Dr. Sayın Sacit Arslantekin ve danışmanımız Prof. Dr. Sayın Oya Gürdal Tamdoğan ile birlikte topluluğumuzla Hamamönü’nde keyifli bir kahvaltı yaptık. Kahvaltının ardından misafirlerimizle birlikte Hamamönü’nü, Mehmet Akif Ersoy’un evini  ve Mehmet Akif Ersoy Müze Kütüphanesi’ni gezdik.

Hamamönü’nden ayrıldıktan sonra bölüm başkanımız Prof. Dr. Sayın Sacit Arslantekin ve topluluk danışmanımız Prof. Dr. Sayın Oya Gürdal Tamdoğan  ve İhsan Özkol hocamızın katılımıyla misafirlerimizle birlikte ODTÜ Kütüphanesi’ne bir gezi düzenledik.

Sonra ise Ata’mızı ziyarete Anıtkabir’e gittik. Muhteşem bir Anıtkabir ziyaretinden sonra misafirlerimizi Samsun’a uğurladık ve böylece kitap destek projemizin altıncısını tamamlamış olduk.

Bilgi Topluluğu olarak, Kitap Destek Projemiz kapsamında gösterdikleri emeklerinden dolayı başta topluluk danışmanımız Prof. Dr. Sayın Oya Gürdal Tamdoğan olmak üzere; Ankara Üniversitesi Bilgi Hizmetleri ve Yayınevi Koordinatörü Prof. Dr. Sayın Doğan Atılgan hocamıza, ulaşım desteği sağlayan Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi’ne ve kitap bağışında bulunan kişi, kurum ve kuruluşlara teşekkürlerimizi sunuyoruz.

IMG_324520160527_094905 20160527_095352 IMG_1792 IMG_1793 IMG_1794 IMG_1818 (1) IMG_1822 IMG_1823 IMG_1824 IMG_1907 IMG_1909 IMG_2004 IMG_3235 IMG_3248 IMG_3308 IMG_3344 IMG_3348 IMG_3352 IMG_3360 IMG_3363 IMG_3380 m6 m1 m2 m3 m4